Tuesday, July 23, 2013

Tun Mahathir nasihat peniaga Pekan Rabu kembangkan perniagaan

ALOR SETAR 22 Julai - Para peniaga di kompleks beli-belah Pekan Rabu di sini, dinasihatkan menjadikan pengalaman berniaga di situ sebagai batu loncatan memajukan perniagaan masing-masing.

Source from (Utusan Malaysia): http://www.utusan.com.my/utusan/Utara/20130723/wu_03/Tun-Mahathir-nasihat-peniaga-Pekan-Rabu-kembangkan-perniagaan
Published: July 23, 2013


Dr. Mahathir Mohamad mencuba songkok kegemarannya sambil diperhatikan 
pemilik kedai Songkok Style Tun, Sardi Dahar ketika membeli-belah di Kompleks Pekan Rabu, Alor Setar

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, mereka tidak boleh sekadar berpuas hati berniaga di situ tetapi perlu menjadikan kompleks perniagaan tersebut sebagai platform untuk belajar dan mengembangkan perniagaan.

Katanya, mereka perlu mencari banyak peluang untuk berkembang maju dalam bidang berkenaan.
"Saya tidak mahu orang berniaga di sini kekal sampai mati dan diwariskan kepada anak sebaliknya Pekan Rabu ini adalah tempat mereka belajar berniaga.

"Selepas itu mereka kena cari peluang-peluang lain untuk berkembang maju dengan menggunakan pengalaman yang diperoleh di sini," katanya kepada pemberita selepas membeli-belah di kompleks itu hari ini.

Beliau yang pernah berniaga di situ diiringi Pengerusi Koperasi Pekan Rabu, Azmi Shahab meluangkan masa lebih sejam membeli pelbagai kuih tradisional selain menempah baju Melayu.

Dr. Mahathir berkata, Pekan Rabu merupakan lokasi beli-belah yang berjaya dan boleh dikembangkan ke seluruh negara supaya menjadi jenama terkenal.

"Trend Pekan Rabu ini boleh diguna di tempat-tempat lain supaya orang tahu Pekan Rabu ada di mana-mana," ujarnya.

Bekas Perdana Menteri itu turut mengesyorkan Pekan Rabu yang akan dibina semula membuat pengubahsuaian dari aspek reka bentuk melibatkan kedudukan tingkat bagi memberi kemudahan serta keselesaan kepada pengguna.

Sebelum ini, Kerajaan Pusat memperuntukkan RM55.58 juta untuk membina semula Pekan Rabu yang merupakan mercu tanda ikonik Kedah berusia lebih 93 tahun.

Kompleks perniagaan serba moden itu bakal dibina setinggi enam tingkat melibatkan empat tingkat lot perniagaan manakala dua tingkat lagi digunakan sebagai tempat meletak kereta.

2 comments:

  1. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BORROWERS APPLICATION DETAILS


    1. Name Of Applicant in Full:……..
    2. Telephone Numbers:……….
    3. Address and Location:…….
    4. Amount in request………..
    5. Repayment Period:………..
    6. Purpose Of Loan………….
    7. country…………………
    8. phone…………………..
    9. occupation………………
    10.age/sex…………………
    11.Monthly Income…………..
    12.Email……………..

    Regards.
    Managements
    Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Jika anda mempunyai masalah kewangan, maka sudah tiba masanya untuk anda tersenyum. Anda hanya perlu menghubungi Encik Benjamin dengan jumlah yang anda mahu pinjam dan tempoh pembayaran yang sesuai dengan anda dan anda akan mempunyai pinjaman anda dalam masa kurang dari 48 jam. Saya hanya mendapat manfaat untuk keenam kali pinjaman sebanyak 700 ribu dolar untuk tempoh 180 bulan dengan kemungkinan membayar sebelum tarikh tamat tempoh. Jadikan kenalan dengannya dan anda akan melihat bahawa dia seorang lelaki yang jujur dengan hati yang baik. E-melnya adalah lfdsloans@lemeridianfds.com dan nombor telefon WhatAppnya ialah + 1-989-394-3740

    ReplyDelete