Saturday, February 2, 2013

Gold Bullion World tambah ejen

Gold Bullion World Sdn Bhd, syarikat menjual beli emas fizikal milik Bumiputera, komited untuk meningkatkan jumlah ejennya di seluruh negara kepada 16,000 menjelang akhir tahun ini.

Source from (Berita Harian): http://www.bharian.com.my/bharian/articles/GoldBullionWorldtambahejen/Article
Published: February 02, 2013

Noraini (kanan) melihat koleksi emas sambil diperhatikan Mohd Hamizan pada majlis pelancaran Gold
Bullion World di Kuala Lumpur.
Noraini (kanan) melihat koleksi emas sambil diperhatikan Mohd 
Hamizan pada majlis pelancaran Gold Bullion World di Kuala Lumpur.

Syarikat itu kini memiliki 300 ejen dan sasaran pertambahan itu adalah sejajar dengan hasrat syarikat itu untuk mengukuhkan kehadirannya di pasaran tempatan. Ia juga memberi peluang pembangunan karier kepada orang awam untuk menjadi perunding jual beli emas fizikal.

Ketua Eksekutifnya, Mohd Hamizan Mohd Safaia, berkata emas berbentuk fizikal adalah salah satu simpanan yang sangat bernilai kerana harga dan nilai emas sentiasa dalam aliran meningkat.

Beliau berkata, mengikut rekod, harga emas kekal kukuh untuk tempoh yang panjang iaitu dalam tempoh 10 tahun lalu, harga emas sudah melonjak sebanyak 400 peratus.

Justeru itu, pihaknya berharap lebih ramai rakyat negara ini menjadikan emas sebagai simpanan atau pelaburan jangka panjang.

Nilai wang susut
“Hari ini, kita merasakan duit atau wang adalah sangat bernilai.

Bagaimanapun, tanpa disedari, nilai wang semakin hari semakin menyusut, manakala nilai emas pula semakin meningkat. Justeru itu, kami menggalakkan lebih ramai orang untuk membeli emas dan menjadikannya simpananuntuk masa depan,” katanya ketika ditemui selepas majlis pelancaran rasmi syarikatnya di Kuala Lumpur, kelmarin.

Majlis pelancaran itu disempurnakan oleh bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Noraini Ahmad.

Gold Bullion World atau lebih dikenali sebagai Golden World didaftarkan mengikut Akta Syarikat 1965 pada 27 September 2012.

Sijil emas
Ia menjual produk emas jenama nombor satu dunia iaitu PAMP Suisse yang disertakan dengan sijil ketulenan emas yang diterima di seluruh dunia.

Bagi pembelian emas, syarikat itu menerima semua jenis emas dan harga belian akan bergantung kepada kandungan emas dalam sesuatu item yang dibeli.

No comments:

Post a Comment